המכוניות החשמליות ישלטו בכבישים מוקדם ממה שחשבנו – ומה בישראל?

על מדרון הר מיוער בצ'כיה, חופרים שלושה גברים באפודים זוהרים באדמה בחיפוש אחר מתכת שתוכל להניע את המהפכה התעשייתית הבאה. הם בוחנים בתשומת לב רבה מתקן נייד שמורכב על רצועות של טנק. המתקן חופר וקודח בעומק של מאות מטרים לתוך האדמה הסלעית. מים פורצים מהבור כשהמקדח מגיע למעיין תת־קרקעי.

הגברים מחפשים מקורות חדשים של ליתיום, חומר גלם שנמצא כיום בעיקר בסין ובצ'ילה, ועשוי להפוך חשוב לתעשיית הרכב כמו שנפט חשוב לה כיום.
מהר יותר מכפי שמישהו ציפה, מכוניות חשמליות נהפכות כלכליות ופרקטיות כמו מכוניות עם מנועי בנזין וסולר. מחירים של סוללות ליתיום־יון יורדים והולכים, וההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת טווחי נסיעה ארוכים יותר, ומשך טעינה קצר יותר.
"ברגע שהטרנד יתפשט, הכל יקרה מהר מאוד", אומר גווידו ז'ורט, מנהל מחלקת הדיגיטלב–ABB ,חברת אלקטרוניקה שמבוססת בציריך ועסקיה כוללים בנייה של תחנות טעינה.
אבל יש עדיין כמה חלקים חסרים בפאזל של עולם המכוניות האלקטרוניות: יש חומרי גלם בעלי חשיבות קריטית שהמלאי שלהם מצומצם; אין מספיק מקומות שבהם אפשר להטעין; ומכוניות המונעות בעזרת סוללות עדיין עולות אלפי דולרים יותר ממכוניות
רגילות.

הצטרף למהפכת הרכב החשמלי
Join The Revolution